Thursday, July 21, 2011

Dalam sujud sembahku padaMu,
Lisanku tidak henti-henti bertasbih memuji asmaMu.
Sajadah cinta menjadi saksi,
Seorang hamba sedang bersama Penciptanya.
Sambil deraian air mata tidak henti mengalir.
Qalbi kecilku bermonolog sepi.
Ah,lemahnya aku dalam menghadapi ujianMu yang kecil ini.
Ya Allah,ya Rabbi,ya Khaliq.
Bantulah aku dalam setiap hembusan nafasku.
Usai itu,
Lembaran cintaMu ku gapai,
Surah AnNajm bakal ku khatamkan.
Dengan penuh rasa rendah kehinaan,
Ku alunkan ayat-ayat suciMu~
Sayup-sayup aku rasakan ketenanganMu menerjah masuk ke qalbi.
Subhanallah! indahnya ayat-ayat cintaMu~
Lewat ayat ke-43,lidahku kelu.
Astaghfirullah~
Ya Rabbi,adakah Engkau sedang menegur kekecewaanku ini? 
Astaghfirullah astaghfirullah.
[43;AlNajm-Dan sesungguhnya Dialah yang menjadikan seseorang itu tertawa dan menangis]
Aku lupa itu~
Aku lupa.
Ah,lalainya aku!
Lalainya aku daripada mengingati janjiMu yang abadi itu!
Amira!
Dia mengizinkan hatimu untuk luluh,
Dia juga mengizinkanmu untuk berasa kecewa.
Lalu,mengapa kau masih merasakan semua ini suatu keberatan bagimu? 
Sedangkan kau hanyalah seorang hamba!
Seorang hamba yang sememangnya layak diuji!
Sewenang-wenangnya ingin kau katakan kau beriman tanpa sedikit pun diuji?
Ah,bangkit Amira!bangkit!
Pohon bantuan dariNya.
Bukan dari hamba lemah yang setaraf denganmu!
Carilah penawar kekecewaanmu dengan mencariNya.
Dengan mengingatiNya!
Kerana hanya dengan mengingatiNya,hatimu akan menjadi tenang.
Ayuh,bangkit Amira!
Bangkit!
Innallahhama'na!

SMILEE,CHEERS.

No comments:

Post a Comment