Saturday, January 15, 2011

T__T

Ya Allah,
Jangan Kau buang kenikmatan menyintaiMu dari hati ini
Biarpun orang yang aku peduli sudah tidak memedulikanku lagi
Biarpun dia menjumpai cinta yang lain
Ingatkan aku bahawa cinta-Mu adalah cinta terbaik
Walaupun aku berharap dia akan menemui cinta-Mu
Kerana Kau adalah sebaik-baik cinta yang pernah kurasa
Tetapkan hati ini Ya Allah
Sungguh, aku hanyalah hamba-Mu yang lemah
Namun aku percaya pada ketentuan-Mu
Kerana Kau adalah sebaik-baik perancang

Dan Kau ketuklah pintu kelalaianku tatkala aku benarbenar lalai
Sungguh, aku memerlukanMu dalam perjuanganku.
Resapilah halawatul iman ke dalam diriku
Tabahkan aku tatkala aku rapuh
Ingatkan aku pada janjiMu ya Allah
Suburkan rasa rinduku pada kekasihMu, Muhhamad Bin Abdullah

Ya, 
Tiada yang lebih susah daripada berubah
Dan kerana itu, aku sangat memerlukanMu
Hijabkanlah hatiku dari cinta manusia
Butakanlah mataku dari kemaksiatan
Lumpuhkan aku dari menuju kebinasaan

Amin Ya Rabbal Alamin ~

- WanNurAmira.

No comments:

Post a Comment