Monday, January 17, 2011

Lillah T_T

Assalamualaikum warahmatullah ikhwan wa akhowat sekalian ~~~~~
syukran kathir sebab ntum sanggup singgah & spend time dekat sini hee,
semoga kerahmatan & keredhaaNya itu menjadi milik kita semua! amin amin ya rabbal alamin =)

oh ya, lately ni ana sentiasa je dirudum satu perasaan yg ana yakin semua ni adalah bisikan syaitan sematamata tapi tu lah. Its obviously a feeling which i've always try to avoid sbb ana tahu kalau ana tewass maka syaitan itu akan bersorak kegembiraan kerana rebahnya seorang pejuang ituu mmg keinginannya. Ya Rab, jadikan diri ini hanya untukMu. hanya untukMu. hanya untukMu.

As yang kita semua tahu, doa itu adalah senjata mukmin kan kan kan? So, ana tekadkan diri ini biarlah seribu masalah sekalipun, cuma padaNya lah ana akan jadikan tempat utk meluahkan segala isi hati yang terbuku ni. Yes, mungkin dulu i will always find someone just to be my loyal listener and a good advisor. But, now Alhamdulillah. Allah bukakan hati ini untuk meyakini bahawa Dia adalah sebaikbaik pendengar. alhamdulillah ya rab. kekalkanlah keyakinanku ini. hanya untukMu, hanya untukMu, hanya untukMu.

Dan selepas berhari hari perasaan ini masih tidak lenyap. alhamdulillah, allahuakbar. ana terjumpa lah satu kata kata which made me stronger! terharuu sangat sangat sbb rasa mcm ni adalah jawapan kpd doa ana. syukran kathir, alhamdulillah ya allah ya rahman ya rahim :')

; Jika perjuangan itu adalah kerana Allah, Allah akan membantumu. Kesedihan akibat peritnya perjuangan akan mendapat balasan yg mulia di sisi-Nya. Perjuangan itu derita, perjuangan itu seolah-olah menempah penderitaan, berdepan dgn kesengsaraan, dan meletakkan diri dlm kepedihan. Itulah perjuangan, ia bukan kesengsaraan, ia bukan bagai madu yg melazatkan. Tetapi perjuangan kita ini mulia. Perjuangan bagi menentang hawa nafsu sekaligus menyemarakkan agama Allah. Yakinlah yg perjuangan ini tdk pernah sia-sia! Barang siapa yg membantu Allah dlm urusan-Nya, pasti Allah akan membantunya"

Dapat dapat? :) *see, ana dh senyum pun* tehhee, alhamdulillah. sungguh, Allah itu adalah sebaikbaik pendengar. ana tenaaanggg dgn janji ini ya allah =)

No comments:

Post a Comment