Sunday, February 13, 2011

Allahu Rabbi, Kuatkan Aku T__T

Ya Rabbi,
Terkedu aku tatkala menyebut namaMu
Kau tahu perasaan di hati ini
Seperti ingin berlari ke sebuah tempat dimana tidak akan ada seorang pun akan menemui aku. 
Aku ingin lenyap dari dia, dari mereka T__T


Ya Allah,
Kau tahu apa yg aku alami sekarang
Kau tahu hati ini sedang memberontak
Langkahku semakin rapuh ya Allah
Sahutanku itu semakin tenggelam.
Aku takut, ya Allah!
Aku takut aku akan rebah dalam perjuangan mengejar cintaMu ini T__T


Kau ampunkanlah hati ini.
Lenyapkanlah perasaan ini ya Allah andai ianya menggangu cintaku pdMu.
Kau genapkanlah seluruh hati ini cuma dengan cintaMu.
Rapuh aku dlm menghadapi persoalan hati ini.
Ya, mungkin kerana perasaan ingin dicintai dn mencintai itu fitrah buat aku sbg seorang hamba.
Namun, aku takut. Takut ia akan mmbuatkan aku lalai.
Lalai dlm mencari keredhaanMu.

Ya Allah, aku berlindung padaMu dari kemaksiatan T,T
Bantulah mujahadahku.
Dan ampunkanlah andai hati ini tidak sempurna mencintaiMu~
- WNA; 13 Feb 2011, 4:49 pm.

No comments:

Post a Comment